Φέτος (ή μάλλον πέρσι), θα μπορούσε να πει κανείς, ότι είναι (ήταν) η καλύτερη χρονιά σε ό,τι αφορά (αφορούσε) τη σχέση βιβλίου και μεγάλης οθόνης. Περισσότερα από ποτέ βιβλία διασκευάστηκαν για τον κινηματογράφο, τα οποία όχι μόνο σημείωσαν εμπορική επιτυχία, αλλά μάζεψαν και τις υποψηφιότητες για Όσκαρ τη μια μετά από την άλλη.
Για πρώτη φορά στην ιστορία του θεσμού, αν δεν κάνω λάθος, η μεγάλη πλειοψηφία των υποψήφιων για το βραβείο -καλύτερης ταινίας- τίτλων βασίζεται σε λογοτεχνικά και μη έργα: πιο συγκεκριμένα οι έξη από αυτές. Πιο κάτω σας δίνω την περίληψη του κάθε βιβλίου με τους αναγκαίους συνδέσμους τόσο γι’ αυτά όσο και για τις ταινίες. Να σημειώσω ότι η τελετή της απονομής θα πραγματοποιηθεί τα ξημερώματα Δευτέρας, 27 Φεβρουαρίου.
The Help – Βασισμένη στο βιβλίο της Kathryn Stockett. Η ιστορία καταπιάνεται με την καθημερινότητα κάποιων αφροαμερικανών καμαριέρων, που εργάζονταν στα σπίτια πλούσιων λευκών στο Τζάκσον του Μισσισσιππή, στο πρώτο μισό της δεκαετίας του 1960. Απέσπασε διθυραμβικές κριτικές όταν πρωτοκυκλοφόρησε, οι οποίες εστίασαν τόσο στην ανθρώπινη ματιά της συγγραφέως, όσο στο πώς χειρίστηκε μια τόσο ευαίσθητη πτυχή της αμερικανικής ιστορίας. Σημείωσε και σημειώνει ακόμη, λόγω της ταινίας φυσικά, μεγάλη εμπορική επιτυχία.
War Horse – Βασισμένη στο παιδικό βιβλίο του Michael Morpurgo. Υποθέτω ότι ο τίτλος λέει πολλά, αλλά δεν τα λέει όλα. Ο Τζόι είναι το αγαπημένο άλογο του νεαρού Άλμπερτ, το οποίο πωλείται στο ιππικό για να χρησιμοποιηθεί στα πεδία των μαχών του Α’ Παγκόσμιου Πολέμου. Ο καβαλάρης του, ο λοχαγός Νίκολς, σκοτώνεται στη διάρκεια μιας αιματηρής σύγκρουσης και το άλογο ξεμένει μόνο στη νεκρή ζώνη. Ο Άλμπερτ, αποφασισμένος να φέρει τον Τζόι και πάλι κοντά του, βάζει πλώρη για τη Γαλλία σε μια επικίνδυνη αποστολή αναζήτησης και σωτηρίας.
Moneyball – Βασισμένη στο βιβλίο του Michael Lewis. Με ένα από τα πλέον αγαπημένα σπορ των αμερικανών, το μπέιζμπολ, καταπιάνεται αυτή η ιστορία. Μιλά για την ομάδα των Oakland Athletics και πιο συγκεκριμένα για τον προπονητή της Billy Beane, που χρησιμοποιώντας επιστημονικές σχεδόν μεθόδους ανάλυσης του παιχνιδιού, κατάφερε να δημιουργήσει ένα αξιόμαχο σύνολο, παρά τον περιορισμένο προϋπολογισμό, που υπό κανονικές περιστάσεις θα στέκονταν εμπόδιο στα σχέδιά του. Όταν ο αθλητισμός μπαίνει σε ξένα χωράφια για να δικαιώσει την ύπαρξή του και τα καταφέρνει.
The Descedants – Βασισμένη στο πρώτο βιβλίο της Kaui Hart Hemmings. Η Τζοάνι Κινγκ πεθαίνει στη διάρκεια ενός ατυχήματος στη θάλασσα και τα εναπομείναντα μέλη της οικογένειας, απόγονοι μιας αριστοκρατικής οικογένειας από τη Χαβάη, μαζεύονται για να θρηνήσουν το θάνατό της. Αφήνει πίσω τον άντρα της, Μάθιου, την ατίθαση δεκάχρονη κόρη της, Σκότι και την εθισμένη στα ναρκωτικά, αλλά σε περίοδο αποτοξίνωσης μεγάλη της κόρη, Άλεξ. Και έναν εραστή. Αυτόν ακριβώς τον άντρα είναι που θα αναζητήσει η οικογένεια των Κινγκ, όχι για να ζητήσει εξηγήσεις ή για να τον εκδικηθεί, αλλά απλά και μόνο για να του μεταφέρει τα κακά μαντάτα. Στη διάρκεια του ταξιδιού θα συμβούν πολλά και διάφορα που θα φέρουν πατέρα και κόρες πιο κοντά.
Hugo – Βασισμένη στο βιβλίο του Brian Selznick “The Invention of Hugo Cabret”. Ο ορφανός, ωρολογοποιός και κλεφτάκος, Ουγκώ, έχει σαν σπίτι του τους τοίχους ενός πολυάσχολου σιδηροδρομικού σταθμού στο Παρίσι. Ο κίνδυνος δεν λείπει ποτέ από την καθημερινότητά του και για να επιβιώσει το ξέρει πολύ καλά ότι πρέπει να κρατήσει τα προσωπικά του μυστικά κρυμμένα. Το μόνο που κάποια μέρα θα συναντήσει ένα εκκεντρικό και βιβλιοφάγο κορίτσι και τον ιδιόρρυθμο ιδιοκτήτη ενός μαγαζιού με παιχνίδια και όλες οι σταθερές του θα ανατραπούν. Και τότε η μεγαλύτερη της ζωής του περιπέτεια θα αρχίσει.
Extremely Loud and Incredibly Close – Βασισμένη στο γνωστό βιβλίο του Jonathan Safran Foer. Ο εννιάχρονος Όσκαρ Σιελ δεν είναι ένα συνηθισμένο παιδί. Βασικά, αν δεν ήξερε κανείς την ηλικία του ή αν δεν τον έβλεπε, θα μπορούσε να τον πάρει για ενήλικα. Κι αυτό επειδή έχει τουλάχιστον παράξενα χόμπι ή συνήθειες: είναι εφευρέτης, εντομολόγος, εξερευνητής, ντετέκτιβ, χορτοφάγος, φιλειρηνικός, ρομαντικός και άλλα πολλά. Όταν ο πατέρας του σκοτώνεται στη διάρκεια των επιθέσεων στους δίδυμους πύργους της Νέας Υόρκης, ο Όσκαρ ξεκινά ένα ταξίδι αναζήτησης προσπαθώντας να λύσει ένα γρίφο που άφησε πίσω του ο πρώτος. Ένα ταξίδι που θα τον βοηθήσει να συμφιλιωθεί με τη νέα του πραγματικότητα.
Οι υπόλοιπες υποψήφιες ταινίες είναι:
The Artist του Michel Hazanavicious
Midnight in Paris του Woody Allen και
The Tree of Life του Terrence Malick
1 comment:
έχω κάποιους ενδοιασμούς το κατά πόσο ένα καλό βιβλίο μπορεί να μεταφερθεί στη μεγάλη οθόνη. δεν μιλούμε τώρα για βιβλία τύπου Κώδικας ντα Βίτσι. πιάσε για παράδειγμα το 100 χρόνια μοναξιάς. λες τι υπέροχο βιβλίο. πας σινεμά βλέπεις την ταινία και κλες τα λεφτά σου.
Υγ. όταν πάω σπίτι θα κάνω παρουσίαση του βιβλίου του Φόερ, σε ευχαριστώ για την αφορμή που δίνεις.
Post a Comment