Βασικός πρωταγωνιστής στο νέο μυθιστόρημα του Μάικλ Κόνελι είναι ο «Δικηγόρος της Λίνκολν» (μόλις κυκλοφόρησε και σε ταινία), Μίκι Χάλερ. Ο Χάλερ, ένας επιτυχημένος δικηγόρος υπεράσπισης, ο οποίος στην προηγουμένη μας συνάντηση μαζί του είχε αναλάβει το ρόλο του εισαγγελέα, ζει στο Λος Άντζελες, μια πόλη όπου το έγκλημα χτυπάει τα ρέστα του.
Οι πελάτες του είναι ή μάλλον ήταν συνήθως καθάρματα, που η παρανομία ήταν η ζωή τους, και τα οποία κατάφερνε με τον ένα ή τον άλλο τρόπο να ξελασπώσει. Το μόνο που η οικονομική κρίση επηρέασε ακόμη και αυτούς, έτσι ο Χάλερ, για να τα φέρει βόλτα, αναγκάζεται να αλλάξει ειδικότητα. Τώρα το βασικό πεδίο δράσης του είναι οι κατασχέσεις σπιτιών. Αναλαμβάνει τις υποθέσεις ανθρώπων που κινδυνεύουν να χάσουν την περιουσία τους, λόγω της αδυναμίας τους να εξοφλήσουν τους λογαριασμούς τους στις τράπεζες. Οι Κατασχέσεις είναι ένας τομέας που έχει πολλή ψωμί σήμερα στις ΗΠΑ και ο καλός δικηγόρος, μέσω των αγγελιών του από δω κι από κει, καταφέρνει να μαζέψει πολλούς πελάτες. Τόσους πολλούς μάλιστα, που για πρώτη φορά θα προσλάβει και συνεργάτη: μια νεαρή δικηγόρο, που μόλις βγήκε από τη σχολή, και η οποία σύμφωνα με το ένστικτό του, έχει λαμπρό μέλλον μπροστά της.
Η πρώτη πελάτισσά του είναι η Λίσα Τραμέλ, μια γυναίκα της οποίας η ζωή εκτροχιάστηκε ολοκληρωτικά, όταν η οικονομία κατέρρευσε. Ο άντρας της έφυγε και την άφησε στα κρύα του λουτρού, να προσπαθεί να σώσει ένα σπίτι και να μεγαλώσει ένα παιδί. Η Τραμέλ ξεκινά μια εκστρατεία διαμαρτυρίας εναντίον των τραπεζών και σιγά σιγά αρχίζει να τραβάει πάνω της τα φώτα της δημοσιότητας. Το μόνο που όλη αυτή η προβολή θα της στοιχίσει ακριβά, καθώς όταν ένα στέλεχος της τράπεζας στην οποία είναι υποθηκευμένο το σπίτι της βρεθεί νεκρό, η αστυνομία θα τη συλλάβει αμέσως. Κάτι το ό,τι της είχαν απαγορεύσει την προσέλευση στο κτήριο, κάτι οι απειλές της, κάτι η επιμονή της, όλα αυτά την καθιστούν κύρια ύποπτο για τη δολοφονία. Έτσι ο Χάλερ, από τη μια στιγμή στην άλλη, θα περάσει και πάλι στον αγαπημένο του τομέα δράσης, θα αναλάβει την υπεράσπισή της. Δεν έχει ιδέα αν είναι αθώα ή ένοχη, δε θέλει να ξέρει κιόλας, αλλά θα κάνει ό,τι περνά από το χέρι του για να τη σώσει. Το θέμα όμως είναι: θέλει αυτή η ίδια να σώσει τον εαυτό της; Αυτό αναρωτιέται πού και πού ο δικηγόρος, ο οποίος όσο περνά ο καιρός τόσο λιγότερο την εμπιστεύεται, μέχρι που φτάνει στο σημείο να σκέφτεται ότι: «δουλεύω για λογαριασμό μιας πελάτισσας, που δε μου αρέσει, και την οποία άρχισα να απεχθάνομαι».
Το βιβλίο αυτό δεν είναι τόσο ένα δικαστικό δράμα, όσο μια ιστορία φιλοδοξιών: ενός δικηγόρου να κερδίσει τη δίκη της χρονιάς, μιας εισαγγελέως που δε διστάζει να χρησιμοποιήσει βρώμικα μέσα για να προωθήσει την καριέρα και να πετύχει τους στόχους της, μιας γυναίκας που αρέσκεται να τραβά πάνω της τα φώτα της δημοσιότητας, ενός άντρα που φτάνει στα άκρα ώστε να περάσει το δικό του.
Ο Κόνελι μας χαρίζει ένα βιβλίο που διαβάζεται γρήγορα και ευχάριστα, παρά το «δύσκολο» θέμα του. Η δράση είναι συνεχής, οι ανατροπές εντός και εκτός δικαστηρίου ακολουθούν η μια την άλλη, τα ερωτικά και υπαρξιακά αδιέξοδα των ηρώων του βγαίνουν στην επιφάνεια ανεμπόδιστα, φέρνοντας στο φως μια άλλη όψη της καθημερινότητάς τους. Ίσως αυτό να είναι το καλύτερό του μυθιστόρημα από τον καιρό του Ποιητή.
Αν κάποιοι από εσάς παρακολουθείτε την αστυνομική σειρά Castle σίγουρα θα τον έχετε δει να παίζει πόκερ με τον πρωταγωνιστή και τον Ντένις Λεχέιν πρόσφατα, με τον Ντιν Κουντζ και τον Τζέιμς Πάτερσον παλαιότερα.
Οι πελάτες του είναι ή μάλλον ήταν συνήθως καθάρματα, που η παρανομία ήταν η ζωή τους, και τα οποία κατάφερνε με τον ένα ή τον άλλο τρόπο να ξελασπώσει. Το μόνο που η οικονομική κρίση επηρέασε ακόμη και αυτούς, έτσι ο Χάλερ, για να τα φέρει βόλτα, αναγκάζεται να αλλάξει ειδικότητα. Τώρα το βασικό πεδίο δράσης του είναι οι κατασχέσεις σπιτιών. Αναλαμβάνει τις υποθέσεις ανθρώπων που κινδυνεύουν να χάσουν την περιουσία τους, λόγω της αδυναμίας τους να εξοφλήσουν τους λογαριασμούς τους στις τράπεζες. Οι Κατασχέσεις είναι ένας τομέας που έχει πολλή ψωμί σήμερα στις ΗΠΑ και ο καλός δικηγόρος, μέσω των αγγελιών του από δω κι από κει, καταφέρνει να μαζέψει πολλούς πελάτες. Τόσους πολλούς μάλιστα, που για πρώτη φορά θα προσλάβει και συνεργάτη: μια νεαρή δικηγόρο, που μόλις βγήκε από τη σχολή, και η οποία σύμφωνα με το ένστικτό του, έχει λαμπρό μέλλον μπροστά της.
Η πρώτη πελάτισσά του είναι η Λίσα Τραμέλ, μια γυναίκα της οποίας η ζωή εκτροχιάστηκε ολοκληρωτικά, όταν η οικονομία κατέρρευσε. Ο άντρας της έφυγε και την άφησε στα κρύα του λουτρού, να προσπαθεί να σώσει ένα σπίτι και να μεγαλώσει ένα παιδί. Η Τραμέλ ξεκινά μια εκστρατεία διαμαρτυρίας εναντίον των τραπεζών και σιγά σιγά αρχίζει να τραβάει πάνω της τα φώτα της δημοσιότητας. Το μόνο που όλη αυτή η προβολή θα της στοιχίσει ακριβά, καθώς όταν ένα στέλεχος της τράπεζας στην οποία είναι υποθηκευμένο το σπίτι της βρεθεί νεκρό, η αστυνομία θα τη συλλάβει αμέσως. Κάτι το ό,τι της είχαν απαγορεύσει την προσέλευση στο κτήριο, κάτι οι απειλές της, κάτι η επιμονή της, όλα αυτά την καθιστούν κύρια ύποπτο για τη δολοφονία. Έτσι ο Χάλερ, από τη μια στιγμή στην άλλη, θα περάσει και πάλι στον αγαπημένο του τομέα δράσης, θα αναλάβει την υπεράσπισή της. Δεν έχει ιδέα αν είναι αθώα ή ένοχη, δε θέλει να ξέρει κιόλας, αλλά θα κάνει ό,τι περνά από το χέρι του για να τη σώσει. Το θέμα όμως είναι: θέλει αυτή η ίδια να σώσει τον εαυτό της; Αυτό αναρωτιέται πού και πού ο δικηγόρος, ο οποίος όσο περνά ο καιρός τόσο λιγότερο την εμπιστεύεται, μέχρι που φτάνει στο σημείο να σκέφτεται ότι: «δουλεύω για λογαριασμό μιας πελάτισσας, που δε μου αρέσει, και την οποία άρχισα να απεχθάνομαι».
Το βιβλίο αυτό δεν είναι τόσο ένα δικαστικό δράμα, όσο μια ιστορία φιλοδοξιών: ενός δικηγόρου να κερδίσει τη δίκη της χρονιάς, μιας εισαγγελέως που δε διστάζει να χρησιμοποιήσει βρώμικα μέσα για να προωθήσει την καριέρα και να πετύχει τους στόχους της, μιας γυναίκας που αρέσκεται να τραβά πάνω της τα φώτα της δημοσιότητας, ενός άντρα που φτάνει στα άκρα ώστε να περάσει το δικό του.
Ο Κόνελι μας χαρίζει ένα βιβλίο που διαβάζεται γρήγορα και ευχάριστα, παρά το «δύσκολο» θέμα του. Η δράση είναι συνεχής, οι ανατροπές εντός και εκτός δικαστηρίου ακολουθούν η μια την άλλη, τα ερωτικά και υπαρξιακά αδιέξοδα των ηρώων του βγαίνουν στην επιφάνεια ανεμπόδιστα, φέρνοντας στο φως μια άλλη όψη της καθημερινότητάς τους. Ίσως αυτό να είναι το καλύτερό του μυθιστόρημα από τον καιρό του Ποιητή.
Αν κάποιοι από εσάς παρακολουθείτε την αστυνομική σειρά Castle σίγουρα θα τον έχετε δει να παίζει πόκερ με τον πρωταγωνιστή και τον Ντένις Λεχέιν πρόσφατα, με τον Ντιν Κουντζ και τον Τζέιμς Πάτερσον παλαιότερα.
Επίσης από τον ίδιο:
No comments:
Post a Comment